هنگام تعیین موکت ، ممکن است در مورد ساخت نخ کنجکاو باشید و احتمالاً گیج شوید که کدام نوع بهتر است. در این مقاله ، ما در مورد اینکه تافتینگ چیست ، تاریخچه تافتینگ و خرید موکت تافتینگ ارزان و اینکه چگونه این صنعت در طول زمان تکامل یافته و هنوز هم یکی از بهترین گزینه های موجود در صنعت است.

ما در مورد چگونگی موکت ، نحوه عملکرد ، ظاهر آن ، نحوه تمیز کردن و دوام آن برای سالهای بعد همه چیز را در نظر می گیریم. همه اینها به تافت زدن برمی گردد و اگر ریشه فروتنانه آن نبود ، موکت تجاری ممکن بود وجود نداشته باشد.

 

 

 

 

 

تافتینگ چیست؟

اصطلاح "تافتینگ" از انگلیسی آمده است ، تقریباً به معنی "تزئین شده با تافته" است و به فرآیند ایجاد سطوح نساجی سه بعدی اشاره دارد. این فرایند از صنعت قدیمی موکت دوزی اروپا آغاز می شود.

 

 

 

تافتینگ به معنای عمل مشت زدن سوزن به مواد حلقه ای به شکل حلقه است. بسته به ارتفاع حلقه ، این حلقه ها می توانند بافت ، بعد را اضافه کنند و در صورت برش ، "شمع برش خورده" می تواند مانند مخمل مانند ظاهر را به منطقه تافت شده اضافه کند.

 

 

وقتی نوبت به موکت می رسد ، کاشی های پهن پهن و مدولار به دلیل اندازه مورد نیاز ، هر دو به محل قرارگیری کمک می کنند. علاوه بر اندازه ، از الیاف موکت نیز در تعیین محل و کاربرد نهایی استفاده می شود.

 

 

 

الیاف داخل موکت نوعی ماده است که از آن حلقه ها ساخته می شود و یکی از اجزای اصلی در روند تافتینگ است. انواع مختلفی از فیبرها در موکت استفاده می شود.

 

 

 

تصویری حاوی موکت ، توضیحات گربه به طور خودکار تولید می شود

              الیاف طبیعی

 

 

ویژگی های فیبر

هر الیاف ویژگی های خاص خود را دارد ، از جمله نقاط قوت و ضعف خاص آن نوع الیاف. درک ویژگی های انواع الیاف به درک عملکرد موکت و زیبایی کلی آن کمک می کند. تمام الیاف موکت را می توان به یکی از دو دسته طبقه بندی کرد . الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی.

 

 

 

الیاف مصنوعی

مواد مصنوعی مواردی هستند که در طبیعت یافت نمی شوند. آنها از ترکیبات مختلف شیمیایی ساخته می شوند. الیاف مصنوعی نمایانگر بسیاری از الیاف موکت امروزی است. T انواع فیبر او اولیه مورد استفاده در محصولات پرزی تولید می نایلون، پلی استر و پلی پروپیلن.

 

 

 

الیاف طبیعی

الیاف طبیعی موادی هستند که در طبیعت رشد می کنند و برداشت می شوند و به الیاف تبدیل می شوند. الیاف طبیعی در بازار امروز درصد نسبتاً کمی از موکتهای تجاری را تشکیل می دهند ، اما هنوز هم در صنعت موکت جایگاهی دارند.

 

 

 

بسیاری از مواد طبیعی وجود دارد اما فقط تعداد زیادی از آنها معمولاً در موکت استفاده می شوند. پشم تا حد زیادی رایج ترین الیاف طبیعی در موکت است و در واقع تنها الیاف طبیعی است که در پهن پهن استفاده می شود.

 

 

 

صنوبر سایر الیاف طبیعی را تشکیل می دهد که بیشتر به صورت موکت در منطقه ساخته می شوند ، از جمله سیزال ، پنبه ، علف دریایی ، جوت ، ابریشم و جگر. اکثر این الیاف یا خیلی ضعیف هستند و یا خیلی ناهموار هستند که بتوانند آنها را به صورت پهن در می آورند.

 

 

 

از آنجا که اکنون می دانیم تافتینگ چیست ، عملکرد و جز the اصلی تافتینگ چیست ، بیایید تاریخچه کلی تافتینگ را بررسی کنیم. چگونه بوجود آمد؟

 

 

 

آغاز موکت تجاری موکت

ساخت موکت در سال 1895 آغاز شد ، زمانی که خانمی به نام کاترین ایوانز از یک میراث خانوادگی الهام گرفت و اولین روتختی دست ساز تافته ای ساخته شده خود را ساخت. پنج سال بعد ، او اسپرد مشابهی را به قیمت 2.50 دلار فروخت.

 

 

 

Floorbiz ادامه می دهد که چطور میس ایوانز به دالتون جورجیا نقل مکان می کند و با افزایش محبوبیت روتختی ، سفارشات کار خود را دریافت می کند. وی با استفاده از طرح های لحاف کاری ، به مددکاران نشان داد که چگونه الگو را روی پارچه بزنند و بخیه های تافت را بزنند. از این آغاز ، شرکت تولیدی ایوانز در سال 1917 تأسیس شد و تا سال 1963 که تجارت به فروش رسید ، توسط بنیانگذار اداره می شد.

 

 

 

تافتینگ چیست؟  طرح کفپوش تجاری موکت تافته لحاف

کاترین ایوانز با روتختی دستباف تافته ای

 

 

 

در اواخر دهه 1920 و اوایل دهه 30 ، مکانیزاسیون ساخت موکت صنایع دستی را از خانه به کارخانه ها منتقل کرد و صنعت نساجی پرزدار با موفقیت در راه بود.

 

 

 

اولین دستگاه تافتینگ یک Singer 31-15 بود که معمولاً برای دوخت منسوجات سنگین مانند چادرها و لباس کار استفاده می شد ، اما مخصوصاً برای تافتینگ تبدیل شد. در حدود سال 1940 دستگاه های تافتینگ گسترده ای ساخته شد.

 

 

 

پیشگامان دستگاه های تافتینگ موکت غول پیکر امروزی ، از همتایان اولیه برای تولید رول های مداوم پارچه تافته یا موکت های نخی استفاده می شد. Floorbiz می گوید ، ده ها نفر برای تولید اولین ماشین عملی ادعا می کنند و حق اختراع برای مخترعان مختلف صادر شده است ، اما نام بردن از مخترعان غیرممکن است.

 

 

 

ماشین تافتینگ تافتینگ چیست؟  موکت تجاری

 

 

 

 

 

تا سال 1954 برای پنبه موکت فقط از پنبه استفاده می شد. شبکه نساجی ادامه می دهد که ریون ، پشم ، نایلون و اکریلیک از آن پیروی کرده و الیاف عصر جدید موکت شدند. با ظهور الیاف ساخته شده توسط بشر و دستگاه تافتینگ عظیم چند سوزنی ، تغییرات چشمگیری در صنعت موکت ایجاد شده است.

 

 

 

طیف گسترده ای از سبک ها ، الگوها و رنگ ها با قیمت های مقرون به صرفه در اکثر بودجه ها موجود است. سالانه بیش از 500 میلیون یارد موکت منگوله کاری می شود و 65٪ آن در منطقه دالتون ، جورجیا ، تافت زده می شود.

 

 

 

اولین موکت منگوله ای به عرض 12 فوت در دهه 1950 تولید شد. در طول باقی مانده از دهه ، پیشرفت در ماشین های تافتینگ و محصول ادامه داشت. مهمترین اختراعات در این دهه دستگاههای پیوست الگو بود.

 

 

 

این دستگاه ها به ماشین آلات اجازه تولید چندین ارتفاع شمع و الگوهای هندسی و سایر الگوها را در همان قطعه موکت می دادند ، چیزی که قبلاً فقط در موکت بافته شده امکان پذیر بود.

 

 

 

یک عکس قدیمی از توصیف ساختمان به طور خودکار ایجاد می شود

 

 

 

 

با این الگوهای پیچیده تر و سنجشهایی که به طور فزاینده ای نزدیک می شوند ، موکتهای پرزدار شروع به رقابت موفقیت آمیز در برابر موکتهای بافته شده می کنند. تا سال 1965 بیش از 85 درصد از موکتهای با عرض پهن فروخته شده در ایالات متحده تافت دار بودند. امروزه با تغییرات جزئی می توان موکتهای حلقه ای و برش خورده را روی همان دستگاه تولید کرد و ضمیمه های الگو را رایانه ای کرد.

 

 

 

ماشین های تافتینگ موکت تجاری منینگتون

 

 

 

از یک پتو تافته گرفته تا پوشاندن کفهای دنیا

با کاوش در مورد اینکه تافتینگ از کجا ناشی می شود و پیشرفت و پیشرفت های انجام شده در این صنعت ، می توان تصویر واضح تری را برای درک نحوه ساخت موکت ترسیم کرد.

 

 

 

علاوه بر موکت ، صنعت امروز با تولید و توزیع سایر کفپوش ها مانند: کاشی ، چوب و وینیل. حتی با وجود این موارد اضافی ، موکت همچنان محبوب ترین انتخاب در آمریکا است.

 

 

 

 

 

 

 

 منبع : https://blog.manningtoncommercial.com/what-is-carpet-tufting