این مقاله پنج نوع اصلی کفپوش را روشن می کندانواع آن عبارتند از:

1. کفپوش الوار

 2. کفپوش

3.کف موزاییک

 4کفهای کاشی کاری شده لعابدار سرامیک

 5کاشیهای شیشه ای برای کف سازی.

 

نوع شماره 1. کفپوش الوار:

مهمترین نوع از انواع کفپوش ساختمانی چوب است که برای اقدام قبل از انجام هرگونه تعمیر کف چوب ، بررسی نحوه ساخت سیستم کفپوش و علل خرابی آن استروش تعمیر با توجه به نوع سیستم کفپوش و با توجه به علت خرابی متفاوت خواهد بود.

آانتهای پوسیده تیرچه های کف:

 

در ساختمانهای قدیمی که کفپوش چوبی دارند ، به طور کلی مشخص می شود که انتهای تیرچه ها خراب استدر چنین شرایطی بهتر است برای حمایت از تیرچه های کف ، یک دونده دیواری ثابت روی صفحه دیوار تهیه کنیدانتهای پوسیدگی تیرچه باید بریده شود و انتهای آن با استفاده از قیر زغال محافظت شود.

اگر تیرچه های کف در سطح مناسب یافت نشوند ، برای جبران سطح باید بسته بندی داده شودبرای انتقال مثر بار توسط برش باید از تیرچه مراقبت شود.

 

ب گاهی اوقات ، حتی پس از از بین بردن انتهای پوسیده تیرچه ها ، کف ممکن است در استفاده عادی اثر لرزش ایجاد کنداین اتفاق می افتد به دلیل پوسیدگی تیرچه در قسمت مرکزی.

 

اقدام ترمیم کننده انتقال عمل یک طرفه تیرچه ها به عمل نیمه دو طرفه با تهیه میله های افتاده با قطر 16 میلی متر است. (حداقل) در فاصله 1.0 تا 1.5 متر در یک دهانه فاصله ، که به عنوان مواد سفت کننده عمل می کند (شکل 5.7). متناوباً ، تکه های چوب برشی همانند تیرچه ها ممکن است به روشی سرسام آور ثابت شوند.

 

 

یک راه بهتر ممکن است با تهیه مقاطع کوچک فولادی تقریباً به همان روشی که میله های آویزان استرفع آن آسانتر و سریعتر است.

 

نوع شماره 2کفپوش ترازو:

سطح به پایان رسید از لایه بالایی مخلوط terrazzo به ضخامت 10 میلی متر تشکیل شده است که از تراشه های مرمر به اندازه 3 تا 6 میلی متر با رنگ های مختلف مخلوط شده با سیمان ، خاکستری یا سفید یا مخلوط تشکیل شده استنوارهای تقسیم کننده عمدتا برای مقاومت در برابر ترکهای انقباض در فاصله برابر و در تغییر طرح قرار می گیرندوقتی لایه ترازو سفت شد ، مالش یا سنگ زنی با سنگ درشت یا ریز کاربروندوم انجام می شود تا سطح مطلوب سطح بدست آید.

نوع شماره 3کف موزاییک:

زیر پایه مشابه terrazzo استیک ملافه ضخیم از ملات آهک و سورکی بر روی زیر پایه قرار گرفته است که کاشی های معرق با الگوی خاص روی آن گذاشته شده استکف موزاییک ممکن است در محل نیز گذاشته شودتخمگذار مخلوط موزاییک متشکل از تراشه های مرمر مخلوط با سیمان سفید ، گاهی اوقات رنگی ، به همان روشی انجام می شود که در مورد کفپوش ترازواما تخمگذار به یک الگوی طراحی شده انجام می شود.

در هر دو مورد کفپوش های موزاییک و موزاییک ، هنگام استفاده از کاشی ، همیشه توصیه می شود که در هنگام کار تعمیر و نگهداری در آینده ، چند قطعه کاشی را برای جایگزینی نگه دارید.

در موارد کف کاشی کاری ، کاشی آسیب دیده باید خارج شود و کاشی ، در صورت محافظت از قبل ، باید روی پایه ملات گذاشته شود و طبق معمول تمام شوداگر کاشی ها حفظ نشوند ، کاشی های جدید باید پیش ساخته باشند ، تا آنجا که ممکن است با کاشی های قدیمی مطابقت داشته باشند.

 

در هر دو حالت زمینی و کف موزاییکی ، تعمیرات با مشکل روبرو استبه بیان صحیح ، نه در ترمیم بلکه مطابق با رنگ ، سایه و الگودر هنگام تعمیر ، قسمت آسیب دیده باید به شکل منظم بریده شود و روی زمین یا موزاییک روی یک لایه دوغاب سیمان گذاشته شود و سپس با سنگ زنی دستی به طور معمول پایان یابد.

نوع شماره 4کفهای کاشی کاری شده سرامیکی:

کاشی و سرامیک با الگوها و اندازه های مختلف در بازار موجود استاینها روی پایه آماده گذاشته می شونددر این مورد ، حفظ کاشی ها همانطور که در ساخت و ساز استفاده می شود برای نگهداری در آینده توصیه می شود.

نوع شماره 5کاشی های شیشه ای برای کف سازی:

اینها بیشتر در حمام استفاده می شوداز آنجا که اینها لعاب ندارند ، سطح لغزنده نیستاز این کاشی ها در دیوارها نیز استفاده می شود زیرا توسط ناخن یا هر ماده سختی خراشیده نمی شوندحفاظت از کاشی ها همیشه برای کارهای نگهداری در آینده توصیه می شود.

تخمگذار کاشی ها:

 

کاشی ها باید ابتدا روی زمین و روی دیوار یا دادو گذاشته شوداین اطمینان می دهد که کاشی ها به عمق کمتر از 12 میلی متر در زیر دامن وارد زمین نمی شوند و آب به اتصالات بین کف و دامن وارد نمی شود.

کاشی ها نباید روی بستر ملات خشک گذاشته شونداگر روی تخت ملات خشک گذاشته شود ، کف به اندازه کافی محکم نخواهد بود و هنگام ضربه زدن با پتک چوبی پوک به نظر می رسداین روش باید در ریختن انواع کاشی ها دنبال شود.

 منبع : https://www.yourarticlelibrary.com/building-engineering/floor/flooring-types-top-5-types-of-flooring-buildings/85808